laatste loodjes - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu laatste loodjes - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu

laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg

05 November 2014 | Slowaakse Republiek, Piešťany

de mannen zijn weer voor hun dagelijkse uitje naar het dorp gewandeld.
ik heb vanmiddag geslapen als een blok, was niet de bedoeling, want het was prachtig weer, maar toen ik weer het nest uit kwam was de zon vertrokken. Vanavond gaan de dames naar het knapenkoor van Bratislava en ik ga mee...dus moest er even gepoedeld worden, het spiegelbad moest toch even weg gewassen worden. al stinken de meesten naar spiegelbad en modder hier in het hotel ;)
Vanmorgen bij spiegelbad zitten wachten en denk je dat je bijna alles wel gehad hebt, zit er een Arabische dame met de telefoon knalluid haar gebrêr van het een of ander af te spelen , net of ze helemaal alleen daar zit, zonder nog tig mensen om haar heen. grr. en mijn mp3 was leeg, dus kon ook niets opzetten om het niet te hoeven horen.
Ik dacht dat daar de koptelefoons voor uit waren gevonden, dat een ander geen last van mijn/hun muziek of wat het dan ook was zouden hebben. ik denk dat het een gebed was of zo. maar zeker weet ik het niet, maar ik hoef dat niet zo nodig ....maar daar werd niet naar gevraagd...helaas.
nou ja, nog twee dagen en dan hebben we onze eigen rituelen en eigenaardigheden weer bij de hand. ook het eigen eten.
ondanks mijn goede voornemen is het niet gelukt om de kilo's te weren.
dus thuis maar weer in mijn eigen ritme...weer mijn eigen manier, geen extra verleidingen en extra soepjes en koekjes, sausjes en meer van dat soort dingen.
mensen komen weer beetje bij beetje het dorp uit en dan komt er een enorme windflap naar binnen, er staat een pittige wind buiten. de vlaggen zijn al stuk gewaaid. maar de zon stond vanmorgen en gister nog fijn te schijnen, heerlijk. er is ook weer een explosie van lieveheersbeestjes. dus de ramen open betekend vliegen en beestjes in de kamer....
Nou nu izjn jullie al weer aardig op de hoogte van het gebeuren hier.
ben benieuwd hoe het thuis gaat met ons kat, de jonge hondjes van de buren ( 10 stuks maar liefst) en hoe het met de familie gaat...nou je, we horen het snel genioeg
nu wordt ik van mijn plekje "gejaagd"door iemand die niet genoeg stroom in zijn lappie heeft en zo nodig bij het stroompunt moet...waarom neemt ie niet een verlengsnoer mee :p
maar goed, ik wil jullie niet langer ophouden en ga nog even wat sneupen of er nog een zwart katje voor ons is in een redelijke afstand...
fijne dag allemaal en een fijne avond, ik hoop dat het koor ook leuk is , maar dat horen jullie nog wel ;)
hroetjes van allen hier.

  • 05 November 2014 - 17:25

    Elzaharlingen:

    Nog even doorzetten en dan ben je lekker weer thuis.
    Ik ga morgen latten Jeanneke en Elske gaan me helpen met de sampler.
    Dinsdag ga ik naar een workshop machinaal quilten .
    Dus gewoon lekker bezig.
    We missen Annemiek wel erg.
    Het is zo gek allemaal.
    Groetjes aan iedereen en een fijne avond met het koor.
    ELza.

  • 05 November 2014 - 18:54

    Dick En Wietske En De Kinderen:

    Hallo luitjes

    De laatste loodjes en Nederland en het thuisfront is weer in het zicht.
    Jullie hebben alweer heel wat beleeft.
    Het was hier vandaag knap mistig en vrij fris ,zijn we niet meer gewend na al dat mooie weer,knopje even om schakelen.
    Stefan heeft vandaag weer heerlijk gevoetbalt.
    Priscilla was ziek en Laura was weer beter heeft de griep gehad.
    Zo gaat het hier allemaal zijn gangetje.
    De kleine poes Vlekkie kan heel rustig slapen maar als hij wakker is ,kan hij de andere poezen klieren.
    Hij is slim gaat mooi bij hen liggen en gaat ze wassen en bijt ze vervolgens en het oor.
    Hij wil spelen maar de andere katten willen dat niet altijd.
    Of meneer houd een motorrace door de kamer.

    Groetje;Dick en Wietske en de kinderen

  • 05 November 2014 - 19:00

    Tineke Zoodsma:

    Hallo Gaatse en Anneke,
    Ja, nog een paar nachtjes slapen en dan zie je de poes en de familie weer. De volgorde valt me wel op; eerst de poes en zelfs de hond van de buren komt dan en de familie wordt laatst genoemd.
    Dus thuis maar weer diëten.
    Dus nog steeds op zwarte katje jacht. Ben vanmiddag even naar Dier onder Dak geweest. Er zitten nog 3 zwarte katertjes. Willem, Sjimmie en Sven. Willem en Sjimmie zijn broers. Echt 3 popjes hoor!
    Oei, nu moet ik opschieten, want we hebben dankstond voor gewas en arbeid.
    Hoop jullie snel weer te zien!!
    Groetjes Tineke.

  • 06 November 2014 - 08:02

    Klaske:

    Nof efkes dan kinst wer fan thús geniete!

    Groetsjes oan Gaatse en Durk ;-)

  • 06 November 2014 - 10:03

    Rommy:

    Hey Anneke,

    Jammer dat het koor niet helemaal was wat je ervan verwachtte, maar ja, zo is er toch weer een avond om! Al begonnen met koffer inpakken? Ook altijd een hele klus... Ik neem aan dat jullie zaterdag terug vliegen. Hopelijk een redelijke vertrektijd! Veel succes met de laatste kuurkes en geniet er maar even van, want thuis is er geen modderbad of spiegelbadje! Groetjes aan iedereen en tot apps of mails!
    Groetekes van Rommy

  • 06 November 2014 - 21:16

    Anneke Terwisscha Van Scheltinga:

    Hoi Gaatse en Anneke,

    Noch efkes dan sit it der wer op foar jimme. Foar ús binne dizze trije wike omflein, mar foar jimme is it miskien wol wer in lang ein west. It is drok op it wurk en ek hjir thús is genôch te dwaen, dat dan fljocht de tiid. Forline wike freed binne Marten en ik nei Katwijk west nei "Soldaat fan Oranje", in prachtige musical utfierd yn in fleantúchhangaar mei in draaiend podium. Dit hie ik fan'e praktyk op'e jierdei krigen incl. hoteloernachting. It wie skitterend, sels Marten (cultuurbarbaar) foun it prachtich. Sneon te moarn binne we wer betiid nei hûs riden, want Bijke hie freed te moarn betiid 10 puppies krigen (dat wisten jimme al: facebook tink?) Els paste der op en ek ús mem hat in nachtje hjir yn Baaium sliept en alles wie lokkich goed ferroun. De puppies krije genôch bij Bijke dat se hoege gjin fleske. Bijke fuorje we goed mei foaral Brinta. Sa't it no stiet binne we al 7 kwyt: it giet hurd, allegearre mond op mond reclame. Dat we hiene fan'e wike nochal wat oanrin om puppies te sjen en út te sykjen. Justerjoun wer tonielrepetysje hawn. It giet gans better as forline jier, dat fan't jier sil der wol wer in foarstelling fan ús eigen clubke komme.
    Menno fan frou Marie leit ek wer yn it sikenhûs: it wie wer mis mei de longen en it hert wie ek net goed. Hij is der no al wer 2 1/2 wike. Ek sneu foar hun. Se hiene it no sa moai togearre (behalve dan de akkefytsjes mei Roos) en no hieltiid die sikenhûsopnames. Jammer. Ek mei Reinie giet it net goed. Der bin ik fan'e moarn efkes west. Se is o sa wurch en hat pine yn'e spieren. De dokters witte net wat it is en se kin sa ek net wurkje. We misse Reinie ek bij it toniel: se wie altiid wol in frolijke noot, mar se hat no sels net de puf om der ris efkes in jountsje bij te sitten. Hoopje dat sij ek gau wer wat opknappe mei.
    Fan'e middei binne Marten en ik efkes bij Oane en Itte west te buorkjen en tee te drinken. Wie o sa gesellich.
    It waer is hjirre oan't no ta goed: moai rêstich waer, soms wol o sa mistich. De kij rinne deis noch moai yn it lân, der is noch gers genôch. Ja, we ha in útsonderlik moaie simmer en nijsimmer hawn.
    Ik winske jimme noch sterkte ta de lêste dagen en in feilige weromreis. De groetnis fan ús allegearre en oan't gau.

    Anneke.

  • 07 November 2014 - 15:47

    Klazien:

    Hee Anneke, eindelijk gevonden, en nu ben je waarschijnlijk al weer bijna thuis !
    Zal de verslagen nog eens even op mijn gemak lezen.
    En dan hoor ik binnenkort wel van je zelf hoe het geweest is :)
    Groetjes !
    Klazien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Piešťany

6-10/26-10/2013

here we go again....

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2015

weer een jaar verder

09 November 2014

weer thuis

07 November 2014

sjoep

05 November 2014

laatste loodjes

03 November 2014

laatsete week

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 68555

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 07 November 2015

slowakije again

06 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

6-10/26-10/2013

07 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

reisverslag

09 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Slowakije 2011

18 Oktober 2009 - 08 November 2009

slowakije 2009

19 Oktober 2008 - 09 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: