sjoep - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu sjoep - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu

sjoep

07 November 2014 | Slowaakse Republiek, Piešťany

de laatste x modder gehad vanmorgen, een leuke, aardige dame doe steeds "sjoep, sjoep"zegt zoiets als Hup, hup" terwijl ze lief lacht en je bedekt onder een laag drek.
halverwege komt ze zweet afvegen en vraagt of alles goed is.
ja hoor, dobré. alles oke.
dat was om 11 uur vanmorgen en vanmiddag na het eten de laatste uitdaging. hoe krijg ik het allemaal weer in de koffer.... nou , het is gelukt. zal het wel niet minder warm hebben dan op de heen reis, maar ondanks tijdschriften die niet mee terug gaan, was het toch niet makkelijk alles er weer in te krijgen...laten we het zo zeggen, ik hoef niet meet naar de quiltwinkel om de lege plekjes op te vullen ;)
dat maakt dat het me een ritje bespaard naar het centrum en daardoor kan ik rustig in de hal mijn logje schrijven en jullie op de hoogte houden van wat al menige jaren werd/wordt vermeld...maar ook wordt het steeds weer beleefd.
dus koffie op kamer zit er voor ons niet meer in vandaag...koffie op en waterkoker opgeruimd.
net mijn badpak nog door een kiertje gefrummeld, want die was nog nat van de groepen gym in het water vanmorgen.
ondertussen staat de tennis op de tv aan, en zit ik te bedenken dak heit hier anders ook voor had kunnen zitten....
vanmorgen werd er iemand niet goed in de eetzaal. het stel wat door iemand Peppie en Kokkie genoemd wordt, twee Duitse mannen die elkaar hier weer elk jaar treffen, hebben niet hun beste jaar. de ene man was al naar het ziekenhuis geweest net een dag of wat na aankomst hier en nu was de andere aan de beurt. het kuren is best intensief, dat breekt soms enorm op....(dus voor wie nog steeds het vakantie idee mocht hebben...)
en misschien is het dat ook wel voor een paar dagen en met een gezond lichaam, het is voor anderen een hele onderneming.
maar vandaag mocht de beste meneer wel weer uit het ziekenhuis, maar het is nog vaag wat er aan de hand is...
de arts spreekt geen Duits of Engels maar Slowaaks en Russisch en laten Peppie of Kokkie dat nu net niet goed beheersen :( dus ik hoop dat het vervolgverblijf beter voor hen uit zal pakken.
Myn mantsje voelt zich al een stuk soepeler en is blij dat hij weer heeft kunnen kuren. dus daar doen we het voor. jammer dat mijn eetpatroon van thuis nu weer hevig verstoord is en ik bang ben dat de weegschaal niet in mijn voordeel uit zal slaan...maar we pakken overmorgen snel de draad weer op....
morgen om 8.00 vertrekken we uit het hotel.
dus we kunnen morgenavond weer lekker in eigen bedje slapen.
bedankt voor het volgen, zie de meesten van jullie binnenkort weer.
oan't gau

• 07 November 2014 - 17:52

Matty:

Alvast een hele goede reis naar huis. Daar weer fijn uitrusten.

Groetjes Matty

• 07 November 2014 - 19:09

Klaske:

Moarn in goeie vlucht en oant gau!!

• 07 November 2014 - 19:22

Elzaharlingen:

Leuke avond vanavond en lekker slapen.
    Morgen goeie vlucht en warme kleren aan het is hier flink koud.
    De kilo's komen straks wel weer, fijn dat mantjelief zich lekkerder voelt.
    Groetjes aan allemaal en fijn weekend.
    ELza.

• 07 November 2014 - 19:29

Alie Groen:

Goede reis morgen doe iedereen de groeten

• 08 November 2014 - 12:31

Ruke:

ik winskje jim een goeie reis werom,