we zijn er - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu we zijn er - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu

we zijn er

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 Oktober 2009 | Slowaakse Republiek, Piešťany

het duurde een dag en we zitten al weer in het ritme.
zweten en drinken...liters water...
niet te geloven , buiten is het overdag een graad of 7 a 8 en vandaag alleen maar donker en niet zonnig.
maar binnen in het hotel de tropische temperaturen.dat hebben ze dus ook in de winkels.
Elke keer denk ik er rekening mee te houden maar ook steeds weer kom ik het achter dat het gewoon niet went.
dus dat we het maar moeten nemen zoals het is.
Het inchekken ging dit jeer voorspoediger dan ooit. de formulieren die we de laatste 12 jaar moesten invullen, dat hebben dit jaar voor ons gedaan en we hoefden dit jaar alleen een handtekening te zetten.
Helaas zit Joukje dit jaar niet naast ons maar twee verdiepingen lager.
maar daar is ook te komen.
voor Elza (en wie meer post willen sturen) kamer nr 408 zitten we
en Joukje 220
en wat het adres; hotel balnea Grand winterova 29
921 29 piestay slowenska republika.
We zitten nu op elkaar te wachten met computeren.(er zijn er maar twee)
dus ik zal het niet te lang maken.
vandaag al spiegelbad gehad en gister al een modderbad gehad. vanmorgen groepen gym samen met Joukje.
de einden lopen moeten even weer wennen, maar de kop is er af.
G heeft de eerste modder en spiegelbaden ook al gehad. vaak samen met Durk. die tot zijn grote vreugde ook weer in het spiegelbad mag. 12 keer nog wel!!!
dat is dus best vaak.
Vanmorgen lekker buiten gezwommen samen met Alie H en en Joukje dus de nederlanders waren weer heerlijk aan t kletsen dus het was druk in het bad.
wat een kwebbels die Hollanders...:)
moeilijk af te leren en er hinderlijk (voor anderen dan)
maar goed wel hebben weer even bij gekletst.(hihi)
we hebben ook een nieuwe in de groep, Rixte, wel bekende van de jeugdgroep reuma.(die helaas door gebrek aan animo ter ziele is)
we zijn wel allemaal afgedraaid door het vroege vertrek uit Nederland. en de meesten beginnen nu weer een beetje hun draai te vinden.
Koffie wordt gedronken in het vroegere Hollandcafe (splendid)
daar werken nu het "oud personeel " van de nachtbar. Windhooskapsel spaant er ook nog om, wel in andere funktie . Magda zit in een (nieuw) barretje met allemaal gezonde fruitsapjes op de gang van de kuur. ook kan daar koffie worden gehaald.(dat is even de info voor de oud kuurders)
verder zitten we allemaal achter in de eetzaal (ze hebben al die Hollanders achter een muurtje gezet) te rumoerig zeker.
al moet ik zeggen dat bij het spiegelbad, waar vroeger geen woordt gezegd mocht worden (en terecht want het galmt er als er als een gek)
dat bordje met stilte aub is dus vertrokken. (het spijt me wel)
maar dat is ook allemaal nieuwigheid.kijk ook even bij Joukje die zal wel wat aanvullingen hebben op mijn verhaal (we hebben speciaal niet zitten overleggen wat we zouden tikken, zodat we elkaar niet beinvloeden en alles dubben schrijven . of juist wel hihi.)
tot binnen kort.
groetjes A en G











  • 20 Oktober 2009 - 14:53

    Elza:

    Hoi Anneke, bedankt voor het hele verhaal.
    Het begint bij mij ook weer te kriebelen als ik het lees.
    Rixte weet ik nog wel, heerlijk het spiegelbad en de modder.
    En dus wel weer oude bekenden in het cafe.
    Doe iedereen de groeten en veel succes met alles.
    Groeten en er komt post aan.
    Doei ELza.

  • 20 Oktober 2009 - 16:22

    Matty:

    Leuk hoor, zo'n verslag, zijn we weer helemaal op de hoogte. En geen zorgen, ik zal de harrrrrrrrrtelijke groeten aan Roberto doen :):):)

    liefs,
    Matty

  • 20 Oktober 2009 - 17:21

    Rommy:

    Hey anneke,

    Wat een lang, gezellig verhaal schrijf je! het is net of ik er weer bij ben. Vanmiddag even de slowaakse dvd van jullie op dubbele snelheid gedraaid en genoten hoor!Wel praten in het spiegelbad, wat jammer.Ik vond het juist zo heerlijk dat het daar eindelijk stil was....Jullie zijn al weer druk met de kuren, zijn het een beetje normale tijden? of moet je aan het einde weer om 6 uur 's ochtends in de drek? Wat leuk dat Durk weer spiegelen mag, heeft hij de dokter daar flink voor betaald of zo, of is hij in zijn eigen boekje aan het schrijven gegaan? haah grapje hoor! Hoe ist met de rest van de kuurgenoten? Rixte ken ik ook nog wel, ze woont volgens mij nu in Dokkum? Haar moeder doet reumazwemmen bij ons in Dokkum. Heb je onze post al van us Jouk gekregen? Of bewaard ze dat voor de laatste dag! He, heel veel sterkte ook voor Gaatse en geniet ervan! Dikke tut van Rommy. Kijk maar even bij Joukje wat ik hier allemaal uitspook!
    Doubre denja!

  • 20 Oktober 2009 - 18:32

    Froukje:

    Ha die Anneke ,
    Joh wat leuk zo'n site.
    Dus jullie zijn goed aangekomen.
    En de kuren zijn al weer begonnen zie ik.
    Nou jongens veel succes en ik zie met plezier uit naar je volgende krabbel. Groeten aan Gaatze

  • 21 Oktober 2009 - 10:01

    Tineke Zoodsma:

    Hoi Gaatse en Anneke,
    Mem belde net, om de "waar ben je nu" door te geven. Die krijg ik al steeds in mijn mailbox. Heb het hele verhaal ook nog even aan hun voorgelezen. Beiden
    dicht bij de telefoon.
    Leuk er staat nu ook een foto van jullie bij.
    Ben nog niet naar een DA
    geweest voor de dunne lapjes. Maar in de Wissel, lag een hele lap van dat spul. Dat heb ik maar meegenomen.Nou sterkte daar, de kop is er af, dus nu naar de staart.
    Groetjes Tineke Z

  • 21 Oktober 2009 - 20:24

    Matty:

    En jawel, de harrrtelijke groeten terug, hij was helemaal ontdaan:):)
    Lekker slapen......zzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Piešťany

slowakije 2009

Recente Reisverslagen:

08 November 2009

we binne der wer

07 November 2009

laatse kuurdag

06 November 2009

goeie moggel

05 November 2009

ben ik nog even

05 November 2009

hoihoi

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 68618

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 07 November 2015

slowakije again

06 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

6-10/26-10/2013

07 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

reisverslag

09 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Slowakije 2011

18 Oktober 2009 - 08 November 2009

slowakije 2009

19 Oktober 2008 - 09 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: