hoihoi - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu hoihoi - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu

hoihoi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

05 November 2009 | Slowaakse Republiek, Piešťany

daar ben ik weer.
vanmorgen was weer een vroege dag.
ik mocht om kwart over 7 ontbijten, zodat ik mooi optijd naar het spiegelbad kon gaan, daarna een massage. Het is net of ik het beter kan verdragen, dat het minder zeer doet (en dat zal ook wel zo zijn)
grappig dat Ma Zoodsma ook al achter de computer zit (ook zelf getypt?, knap hoor)
Leuk om te lezen dat Stefan al zo goed gaat met zwemmen. knap hoor.

de lucht is hier vrij dicht getrokken en het heeft gister en vanacht best geregend, gelukkig wat minder gewaaid.
Maar het is nu 6 graden en dat houdt niet over. gister was het zelfs 2 graden. Joukje en ik zijn binnen gebleven en hebben zitten haken en breien.
had wel wat minder bolletjes mee kunnen nemen, maar nu komt er tenminste nog een bolletje op...haha.
daar ik zo vroeg gegeten heb begint mijn maag aan te geven dat ie wel wat lust. nog geen tijd gehad (of me aan tijd gedaan) om wat te nuttigen.
heb wel wat van de groep zien zitten iin het slowaaks cafe (wat tegenwoordig pianobar heet) maar daar mag nog grookt worden en dat ruikt nog al (vind ik )
dus ben maar even door gelopen naar de computer.
(al had ik ook kunnen zwemmen, maar dat doen G en ik na het eten wel, dan is het misschien niet zo druk.
de modder was kapot op 2 (bij de heren) nu hebben de heren een ander programma gekregen.

Heb foto's gemaakt van Alie G in de modder. ze had die dames ook al gevraagd foto's te maken maar dat wilde niet erg goed lukken , ze knipten niet goed door, dus geen afdruk.
Ik zat er toch te wachten omdat ik moet "spelen in de modder" Dat vond de Slowaakse mevrouw naast me ook.
ze begon ook hele gesprekken, maar helaas kon ik dat niet volgen, maar de meiden bij de modder wilden zo nu en dan wel wat vertalen. maar ze bleef maar praten.. ik heb haar maar in het Fries beantwoord. (maw ik kon net zo veel met haar woorden dan zij met de mijne) Maar volgens de vertaling van de meiden van de modder ze ze dat we net kinderen waren die speelden in de modder.
nou toen zaten we even op een golflengte, maar dat was van erg korte duur.
een hele aardige mevrouw was het wel. ze had ook nog een brilletje op.
het stikkertje waar op stond wat de sterkte van het brilletje was was ook nog op het brilleglas aanwezig.
deze mevrouw had ik gisteravond achter de compu getroffen toen ze zat te bridgen.(al had ik mijn twijfels of ze het wel snapte allemaal. toen hda ze ook hele gesprekken (maar was ik in de veronderstelling dat ze dat tegen haarzelf had.) maar daar begin ik nu aan te twijfelen.
nou ja ik ga nu maar stoppen.
groeten uit een triest Piestany.
|Anneke

  • 05 November 2009 - 10:56

    Matty:

    Haha, ik zie het helemaal gebeuren, heerlijk melig verhaal. Nog even meis, dan kunnen we weer live bijkletsen.

    lieve groet uit een op dit moment droog Ljouwert :)

  • 05 November 2009 - 11:20

    Elza:

    Hoi Anneke, wat een verhaal. Leuk met die mevrouw van de modder.
    Dat vind ik altijd van die leuke dingen jij in het Fries en zij maar doorkletsen in het Slowaaks.
    Het is hier ook niet van dat supermooie weer.
    Ben met november bezig van ellies place.
    Dus je bent nu echt aan het breien en lukt het een beetje.
    Leuk dat ma Zoodsma ook al achter de computer zit, dit is ook een supersnelle manier om met elkaar te kletsen.
    Groetje aan allemaal, Joukje haar berichtje kwam niet goed binnen vanmorgen.
    Elza.

  • 05 November 2009 - 11:48

    Rommy:

    hey anneke,

    gillen zeg met die mevrouw en de modder. Jammer dat ik niet mee ben, had ik nog wat mooie slowaakse zinnen in de strijd kunnen gooien! Vanmorgen om half 9 met de plaid begonnen en de bovenkant is al af!! Hij is erg mooi geworden tot nu toe. Nu de rest nog!
    Wil je Coba even bedanken voor de kaart? He, fijne dag nog en groetjes aan iedereen!

  • 05 November 2009 - 13:33

    Ypie:

    Hoi Anneke, begin maar niet op dat oude mevrouwtje te lijken met haar stickers overal!! Geniet nog maar even de laatste dagen van al die warmte. Het weer is hier triest vandaag en toch moet ik er nog even uit; boodschappen, natuurlijk.
    Groetjes aan Gaatse en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Piešťany

slowakije 2009

Recente Reisverslagen:

08 November 2009

we binne der wer

07 November 2009

laatse kuurdag

06 November 2009

goeie moggel

05 November 2009

ben ik nog even

05 November 2009

hoihoi

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 68600

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 07 November 2015

slowakije again

06 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

6-10/26-10/2013

07 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

reisverslag

09 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Slowakije 2011

18 Oktober 2009 - 08 November 2009

slowakije 2009

19 Oktober 2008 - 09 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: