halverwege de eerste week - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu halverwege de eerste week - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu

halverwege de eerste week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

22 Oktober 2009 | Slowaakse Republiek, Piešťany

hallo allemaal, dank voor de berichten.
ik zal doorgeven dat aan Rixte dat ze nog helemaal in de kunde is...( R; idd ze woont in Dokkum)
Gister de markt onveilig gemaakt.
Jaren terug had ik het hier zo koud dat ik een jas heb gekocht. ee hele lekker warme...en door naar de groaden op het internet te kijken , dacht ik dat het een goed idee was om hem mee te nemen.Fout gedacht dus. ik zweet hier peentjes. Het warme kuren en al dat soort dingen maakt dat het zweet me uit breekt bij elke beweging.
dus we hebben een iets mider dikke jas gekocht. ben er erg blij mee, en ook de prijzen op de markt zijn niet al te gek dus daar is weer overheen te komen.
Mem sil wol seze " alwer in swatte jas?"
ons koffie adres tijdens het kuren 's morgens is nu in de oude nachtbar van Grand (voor de insiders) Hier mag nog gerookt worden (Us Durk vindt dat erg prettig) en de koffie is er betrekkelijk goedkoper dan in de kaviaren. alleen de houten harde rot stoelen maakt wel dat je er niet hele tijden wilt zitten.
Voordeel is wel, zit er niemand... dan ben je vlot op je kamer want ons hotel zit er aan vast.
Ik heb de treden van de trap naar onze gan maar even geteld (ja ik weet het , ik mag niet trap lopen van de dokter thuis) maar ik kom op 50 treden. hijgend en puffend kom ik dna op de gang aan.
Vnamorgen een vrij relaxed programma, ik heb tussen het kuren door wel een uur in het zwembad vertoefd.
lekker water, ben niet buiten geweest want het waait hier nog al heftig.(we liggen aan de berg kant, dus de ramen rammelen nog al.
Maar de radio aan en dan hoor je het niet zo erg.
voor het eerst weer naar de nachtbar geweest (hoefde vanmorgen pas 10 voor negen, nog nooit zo'n late kuur gehad 's morgens)
maar als je daar een uurtje zit wil je wel gillen naar huis, al hebben ze er wel een nieuw "siekje" (lees muziekje)
"My boy lollypop" hoe verzin je het!!!! maar goed dat is Slowakije denk ik dan maar en die maffe Duitsers blijken het wel te waarderen.
ik dacht vroeger bij het woord Nachtbar dat het iets heel speciaals en leuke muziek was, maar als het allemaal zo is als hier dan is dat nog al behoorlijk van het voetstuk gestroffeld.
Maar goed we zijn hier dan ook voor het serieuze kuren.
dit is dus ook maar bijzaak.
ga nu maar weer een eind aan het verhaal breien (heb het breien wel mee maar nog geen steek gebreid)
maar dat terzijde.
groetjes allemaal.



  • 22 Oktober 2009 - 14:11

    Elza:

    Hoi ook voor jullie even wat op de post gedaan vandaag. Het is hier koud, nat en donker dus geniet er daar maar lekker van. Zal op de webcam even naar jullie zoeken. Groetjes ELza.

  • 22 Oktober 2009 - 14:54

    Joeke:

    Beste Gaatze en Anneke
    Wat fijn dat jullie beiden na de ingrijpende tegenslag,toch nog deze kuurreis kunnen meemaken.
    Het doet jullie beiden goed en de afwisseling is welkom.Geniet van deze weken en bouw aan jullie gezondheid.
    PS. Denk vooral om Durk.
    Hij moet wel aan alle kuren meedoen.Vooral zwemmen is zn". hobby.
    Groetjes van joeke.

  • 22 Oktober 2009 - 14:57

    Rommy:

    hey anneke,

    Dus het siekje is weer es wat anders dan "tequilla". Nou, daar kun je vast wel leuk op swingen met alle duitsers. En nu al naar de nachtbar? Is er verder niks te beleven of zo? Hier alles goed, maar erg koud! Was er verder nog wat leuks te shoppen op de markt? He, sterkte met de kuren en liefs ook voor Gaatse!

  • 22 Oktober 2009 - 18:52

    Grytsje Abma:

    He G en A, Ik soe jim noch in goeie reis winskje, mar dat wurdt no sawat in goeie weromreis...Mar lokkich bin jim goed oankommen en alwer hielendal thus yn it kuuroord sa te hearen. Bist al hees Anneke? Want wat silst wat bykletse moatte. Mar eh ..sterkte it giet jim goed en groetnis H & G

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Piešťany

slowakije 2009

Recente Reisverslagen:

08 November 2009

we binne der wer

07 November 2009

laatse kuurdag

06 November 2009

goeie moggel

05 November 2009

ben ik nog even

05 November 2009

hoihoi

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 68592

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 07 November 2015

slowakije again

06 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

6-10/26-10/2013

07 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

reisverslag

09 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Slowakije 2011

18 Oktober 2009 - 08 November 2009

slowakije 2009

19 Oktober 2008 - 09 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: