daar ben ik weer - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu daar ben ik weer - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu

daar ben ik weer

Blijf op de hoogte en volg

25 Oktober 2014 | Slowaakse Republiek, Piešťany

fris en "fruitig" zullen we maar zeggen vanmiddag in de modder gelegen en ik werd even niet goed van mijn eigen "luchtje"dus heb op kamer, na mijn rust, even heerlijk gedoucht. fijn in het bad "geknoffeld en het douche gordijn wat zo fijn tegen je aan plakt... lekker... als vanouds....zal ik maar zeggen :).
de oudkuurders zullen het vast herkennen...
het weer is vandaag niet zo bijzonder en had niet zo'n zin om naar buiten, dus heb zo even een beetje omgeklungeld. handwerkje gedaan ( sjaal af gehaakt) en bakje thee op kamer gedaan. Smiley, de ober komt net voorbij lopen...en knikt me weer zeer (overdreven) vriendelijk toe.
maar goed , ook wat dat betreft niets nieuws onder de zon ;)
mensen komen al weer een voor een de hal binnen, het wordt hier al weer een druk gebeuren, voedertijd zeker...:)
vanmorgen om 7 uur was is ik al onderweg naar mijn kuur, scotse douche.de een geeft een betere dan de ander, vanmorgen was niet eeb van mijn prettigste maar was wel wakker. mar het water uit mijn oren te hebben verwijderd heb ik nog staan trappelen in het steppenbad...warm/koud en van het ene in het andere badje, mocht ik nog niet wakker zijn dan was ik het nu zeker wel :)
op de heenweg had ik een appje naar deze en gene gestuurd, deze was wakker geworden door het geluid van de app...nou dan is het iig duidelijk dat ik echt wel op mijn kuur verscheen op deze vroege tijd :), maar zal het niet weer doen, lieve vriendin, ik wacht de volgende keer wel een uurtje ( of twee)
probeer hier mijn nieuwe manier van eten ook vol te houden, al gaat dat niet echt makkelijk. ik ben bang dat ik weer een stuk terug bij af ben als ik weer thuis ben. maar zolang ik mijn suikerspiegel onder controle houdt ben ik best tevreden.
het is hier een stuk frisser dan toen we hier aankwamen, het is om de 8 graden overdag. dus als het zonnetje niet schijnt is het koud!
binnen staat bijna overal de kachel op kernsplitsing...dus je komt van het koude buiten een winkel in en de warmte slaat je bijna van je voeten...oef, kan er maar niet aan wennen...vreemde gewoontes....meiskes staan achter de kassa in dunne (leuke) truitjes en ik zweet peentjes in mijn spijkerjas, bodywarmer met daarover een poncho....dat kan best buiten....maar niet binnen dus.
Ik kijk mijn ogen nog steeds uit naar de dames, die ook echt als dames gekleed zijn, jasje , rokje mooie pumps, echt gekleed, zeker geen aangepaste schoenen ;) nog reumatische handen/voeten ....
vanavond maar even naar het zwembad denk ik. G wil met D nog even wat drinken in de bar van het hotel.. ben nog niet zo ver dat ik denk, ja, ik ga mee!... nou het is ook nog niet zover ;)
verder heb ik geen neis
fijn weekend alle,aal, de kop is eraf! eerste week is ok :) :) :)
ik voel me wel erg ondankbaar dat ik zo reageer, sommigen gaan hoier echt heen voor hun plezier, echt waar. laat men zich niet door mij be invloeden hoor....anderen beleven hier veel plezier aan....
groetjes

  • 25 Oktober 2014 - 20:05

    Dick -wietske En De Kinderen:

    Goede avond broer en schoonzus

    Ja dan voel je je weer heerlijk na een frisse douche.
    Het was hier vandaag mooi weer ,2 tuinen gewied ,eerst die van de buren en toen de onze.
    Dan wil je ook wel een frisse douche.
    Alles gaat hier zijn gangetje kinderen zijn alweer 1 week naar school geweest.
    Vannacht de klok weer een uur achteruit,heerlijk ewen een uurtje langer slapen

    Groetjes; Dick en Wietske en de kinderen

    PS ;We hebben er ook weer een nieuwe kringloop bij alleen wel een dure,een fiets koste 375 euros




  • 25 Oktober 2014 - 20:05

    Dick -wietske En De Kinderen:

    Goede avond broer en schoonzus

    Ja dan voel je je weer heerlijk na een frisse douche.
    Het was hier vandaag mooi weer ,2 tuinen gewied ,eerst die van de buren en toen de onze.
    Dan wil je ook wel een frisse douche.
    Alles gaat hier zijn gangetje kinderen zijn alweer 1 week naar school geweest.
    Vannacht de klok weer een uur achteruit,heerlijk ewen een uurtje langer slapen

    Groetjes; Dick en Wietske en de kinderen

    PS ;We hebben er ook weer een nieuwe kringloop bij alleen wel een dure,een fiets koste 375 euros




  • 25 Oktober 2014 - 20:44

    Elzaharlingen:

    Lekker doorgaan zo en dat eten komt straks thuis wel weer.
    Helaas een gekke dag hier, Henk zijn zus Annemie is vandaag overleden.
    Zomaar in haar slaap, was niet zo lekker kroop even haar bed in en is toen overleden.
    Maar het allerergste is dat haar dochter Judith vandaag uitgerekend is van haar eerste kindje.
    Zo bizar en vreselijk.
    Goede zondag en groeten.

  • 26 Oktober 2014 - 16:57

    Mem En Tineke:

    Hallo Gaatse en Anneke,
    Hier is het ook niet meer zo warm. Mem heeft de kachel ook op kernsplitsing. (Ze lacht als ik dit schrijf). Ik zit hier bijna in mijn hempie en mem met een dikke trui. Zijn vanmorgen naar de kerk geweest. we hadden ds. Timmer van Damwoude. Mem heeft voorbede voor jullie aangevraagd en er is vanmorgen voor jullie gebeden. Er waren niet veel zoveel mensen als anders want het zangkoor was weer weg te zingen. Sjerk, Geke en de kinderen (en de hond natuurlijk) kwamen vandaag eten. Na het eten was Sjerk zo slaperig dat hij een tijdje niet aanspreekbaar was. (Net onder de afwas natuurlijk).
    Wij konden vanmorgen lekker een uurtje langer slapen, was dat bij jullie ook zo? Op zaterdagmorgen om 7uur al een kuur? Dat is wel vroeg. Kunnen jullie nog weleens uitslapen?
    Mem is ook blij dat er al één week om is. Ze wil zo graag weer eens een keer met Anneke te winkelen?
    Wij hopen dat jullie de laatste 2 weken ook nog goed doorkomen, en wijzelf ook natuurlijk.
    Groetjes van mem en Tineke.

  • 27 Oktober 2014 - 15:54

    Rommy:

    Hey anneke,
    Wat word je weer heerlijk verwend met dat kuurtje om 7 uur. Lekker wakker worden en genieten!
    Jammer dat het daar al zo koud is. Hier hebben we vandaag prachtig weer, zonnetje en niet koud... maar afwachten hoe lang dat gaat duren. Hoe is je shopmiddagje met de andere dames gegaan? Nog wat nieuws gezien daar? Heb je toch nog je eigen zakjes met voeding meegenomen of lees ik dat nu niet goed. Ik hoop dat je daar toch ook kunt genieten van een pizza of pannenkoek.... Hoe was het in de retrobar. Ook al zo'n luxe dat je daar zo heen kunt en mee kunt zingen met Boney M en andere jaren 70-er bits. Jullie boffen maar waar vind je dat tegenwoordig nog? De eerste week al om vanaf woensdag al aftellen he? He, hou je taai en geniet ook nog maar van de Wiener café met slagroom!
    Knuffeltje van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Piešťany

6-10/26-10/2013

here we go again....

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2015

weer een jaar verder

09 November 2014

weer thuis

07 November 2014

sjoep

05 November 2014

laatste loodjes

03 November 2014

laatsete week

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 68798

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 07 November 2015

slowakije again

06 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

6-10/26-10/2013

07 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

reisverslag

09 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Slowakije 2011

18 Oktober 2009 - 08 November 2009

slowakije 2009

19 Oktober 2008 - 09 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: