daar zijn we weer - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu daar zijn we weer - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu

daar zijn we weer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

27 Oktober 2008 | Slowaakse Republiek, Piešťany

hallo we zijn weer in Piestany. Hu hoor ik de meesten denken... w\ja we zijn gister even naar Trencin gweest en dat is niet zo moeilijk. Maar het terug komen is altijd weer een hele belevenis. mede dat de trein niet elke X in piestany stopt.en dat we dus wel de goeie moeten hebben anders staan we weer in een andere plaats.(wat echt wel vaker dan 1 X is voor gekoemn, en dan moeten we weer met de taxi)

Vandaag weer een speigelbad gehad, wat het is werdt gevraagd. een bad met zwavelwater op 38/39 graden en hier moet je tussen de 15/20 min in zitten en niet bewegen (het moet dus als een spiegel zo strak zijn) niet in zwemmen en ook geen gesprekke voeren. stil zitten en zweten is de bedoeling.( wel mooi om een vorm van stille tijd te houden)
het was gister een vrije dag, zaterdags hebben we wel kuren.
het is wel fijn om ook wel wat anders te ontdekken dan alleen het hotel hier.
dus vandaar dat we een uitje hebben gepland. maar we konden niet meer optijd in het kuuroord zijn om te gaan eten dus hebben we in het stadje hier een pizza gehaald. Ik geloof dat Joukje een reiverslag typt dus dan hoef ik dat niet helemaal te doen, ze tikt aannemelijk sneller dan ik en hoeft zovaak ook niet de boel te herstellen.
het wordt hier een gezellige boel, er komen mensen steeds vragen of we al klaar zijn... nee dus. kom morgen maar weer.
al zou het wel fijn zijn dat we een bakko\ie koffie zouden kunnen drinken hier.... maar helaas.
Vandaag een heel gedoe gehad (dat hoort bij Slowaakse begrippen denk ik, alles gaat hier traag)
om iets in de kuur te veranderen.
Dat ik nu een kuur bij de mannen moet doen , ala. maar ik wil wel graag dta mijn handen gemasseerd wordne. en dat stond niet op het programma, dus wordt het ook niet gedaan. de dokter moet er wel voor hebben getekend. dus daar heb vandaag menig uurtje aan gespendeerd. ik mocht om 3 uur vanmiddag weer terug komen en ja het is gelukt. fijn want morgen heb ik weer massage, dus dan kan het programma gewoon door gaan zoals het hoort.
Ik ben erg benieuwd hoe het zondag is gegaan met onze kinder neven diest. we hadden allemaal bijzondere dingen omdat we 50 jaar bestonden.
hoop dat het leuk is gegaan, maar daar ga wel ik vanuit.
morgen is Durk jarig dus gaan we uit eten eten naar de Ierse pub.
als het net zo goed is als verleden jaar dan komt het helemaal goed.
We hebben een paar euro's ingezameld om hem t etrakteren op een spiegelbad. deze had hi niet van zijn dokter voorgeschreven en dat vindt ie er jammer , dus geven wij hem eentje voor zijn verjaardag.
oeps bij joukje gaat iets geweldig mis. die is haar hele verhaal kwijt geraakt op de computer. o gelukkig ze heeft het weer terug.
dat is wel balen als je al een kwartier zit te tikken en alles is weg.
maar het is goed gegaan.
nou ik ga stoppen en Elza nog even een vraag je over borduurgaren stellen (want het winkeltje is er dus nog steeds.)
groetjes A en G


  • 27 Oktober 2008 - 16:58

    Tineke:

    Hallo Gaatse en Anneke,
    Dat is nou niet leuk, had ik net een heel verhaal geschreven, bedacht ik dat ik wel even kon kijken of er al foto's waren en dan ben je je hele bericht kwijt. Net zoiets als wat Joukje overkwam, alleen ik vind het niet meer terug, dus maar weer opnieuw.
    Makkelijk dat ik nu gewoon in mijn mail een bericht krijg dat er bericht van jullie is.
    Snap nu wat een speigelbad is. Of is het nu spiegel. Of is dat soms een Slowaaks woord?
    Ja goed voor stille tijd, maar niet voor je bijbel als die in de zwavel valt.
    Wietske is ook weer thuis en Dick moet deze week naar het ziekenhuis, maar dat zal ze misschien zelf wel mailen.
    Moest de klok bij jullie ook een uur terug?
    Dus geen koffie in drie weken, of hebben ze daar een soort surrogaat?
    Ben vandaag weer voor het eerst naar school geweest na de vakantie.
    Maar vakantie was eigenlijk ook wel leuk.
    Had niet zoveel tijd om met Goldy te fietsen,dus die heeft even een
    "gaatje" gegraven om mij te straffen.
    Nu zal ik eerst maar even eten. Groetjes Tineke.


  • 27 Oktober 2008 - 17:14

    Rommy:

    Hey Anneke,
    Joepie ik heb je gevonden!Ik wist helemaal niet dat je ook waarbenjij nu had. Superleuk om alles zo te lezen en het bespaart jullie veel mailtjes. He, alvast een fijne dag morgen met us Durk, zetem maar lekker in het zonnetje dat heeft ie wel verdiend. Ik zal proberen hem nog te bellen als ik us Ypie te pakken kan krijgen. He, dikke tut voor iedereen en tot mails. Liefs Rommy

  • 27 Oktober 2008 - 17:21

    Elza.:

    Hoi Leuk dat jullie er even uit geweest zijn en feliciteer Durk maar van mij als hij nog weet wie ik ben tenminste.
    Goed dat je handen ook meegenomen worden en het borduurwinkeltje is er dus nog steed. Kan van de omzet van de kuurders volgens mij wel leven.Zet hem op jullie zijn bijna op de helft.
    Veel succes en groeten ELza.

  • 27 Oktober 2008 - 17:38

    Matty:

    He lieverds,

    Laat ik dan maar even iets vertellen over het jubileum van de kindernevendienst. Het was een hele fijne dienst met ruim 130 mensen, erg gezellig dus. Ons toneelstukje is prima gegaan, foto's vielen erg in de smaak, zo ook de collage die we hebben aangeboden. Al met al een geslaagd jubileum dus.
    Veel succes met handen, treinen en uit eten :).

    liefs,
    Matty

  • 27 Oktober 2008 - 19:31

    Alie:

    Hallo Anneke, via Joukje ben ik er achter gekomen dat jij hier te vinden bent, even zoeken en ik kan je verslag lezen.
    Samen met dat van Joukje krijg ik dan een aardig beeld van het kuren en de bijkuren.
    Het treingebeuren zie ik zo voor mij.
    Jullie hebben de kamer die wij afgelopen keer hadden,zijn de bedden nog zo bultig,slaap lekker.Doe je tafelgenoten de groeten en feliciteer Durk even van mij
    Groetjes Alie

  • 28 Oktober 2008 - 12:18

    Yvon Slijkerman:

    Ha die Anneke, He hoe gaat ie joh? Je zal wel denken leeft Yvon nog?? ja hoor, springlevend! Zag via Joukje dat jij ook zo'n leuke site hebt, dus ik dacht effe een berichie. O, als ik dat lees van het speigelbad, dan verlang ik daar ook even hevig naar... Het is kloteweer hier, dus een beetje warmte zou lekker zijn!!Wil je Durk even feliciteren morgen van mij met een dikke tuut. Nog veel plezier daar, en ik bericht wel even weer. Groetjes en liefs voor iedereen die ik ken. Kroepke voor jou en Gaatse. doeiiii

  • 28 Oktober 2008 - 15:09

    Wil:

    Dag anneke,

    Leuk om zo even te kletsen.
    Het is nog steds zoals voorheen begrijp ik. Mag je nu je handen wel laten doen bij de masseur?
    Ik hoop dat alles lekker aanslaat bij je en je de nog een poos profijt van mag hebben.
    Gezellig met elkaar uit eten geweest. Was helemaal vergeten dat Durk jarig was. Geef hem maar even een dikke knuffel en tut van mij.
    De tijd gaat snel he.
    Femme en ik zijn ook een paar dagen weggeweest en ik ben ook nog alleen op stap gegaan, lekker zonder man en kinderen.
    Zondag gaan Femme en ik eten bij Yvon, kan hij nog even wat kleine klusjes doen daar.
    Ik mail nog wel hoe het was.
    Hoe is het met Ytje ? ik heb nog niets van haar gehoord.

    groet en liefs Wil
    Doe doe groeten aan iedereen


  • 28 Oktober 2008 - 19:39

    Gerke En Anja:

    Hallo,

    Kreeg net jullie email adres van Matty.
    Had vanmorgen van jullie pa al gehoord dat alles goed is.
    Wij hopen dat jullie een fijne tijd daar hebben en weer verfrist terug mogen komen.

    De groetjes van Gerke-Anja-Romke Frits en
    Janny Ali.


  • 28 Oktober 2008 - 22:02

    Rommy:

    Hey Anneke,
    Leuk je vanmiddag even live gesproken te hebben. Jullie zullen nu wel lekker feestvieren met us Durk, dus nog een gezellige nacht toegewenst. liefs van Rommy

  • 29 Oktober 2008 - 19:23

    Ypie:

    Hoi Anneke.... en Gaatze natuurlijk,

    alles kits bij jullie? Een beetje bekomen van al dat verjaardag vieren? Iedereen maar bellen naar us Durk, maar jullie waren op stap natuurlijk.Gelijk hebben jullie.
    Is het nog mooi weer daar? Het was hier vandaag prachtig, maar wel fris. Het wordt morgen rustig op de oefengroep, want dat is het sowieso al als Gaatze er niet is, maar er zijn heel veel niet. Ik ook niet; ik heb een etentje. Dus errug rustig.Nou, hou je taai en tot mails. Doei, Ypie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Piešťany

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2009

de voorbereidingen zijn weer in gang gezet

09 November 2008

wer thùs

06 November 2008

het laatse verhaal uit Slowakije

03 November 2008

al weer warm

30 Oktober 2008

minder dan een week

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 68811

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 07 November 2015

slowakije again

06 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

6-10/26-10/2013

07 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

reisverslag

09 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Slowakije 2011

18 Oktober 2009 - 08 November 2009

slowakije 2009

19 Oktober 2008 - 09 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: