al weer warm - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu al weer warm - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu

al weer warm

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

03 November 2008 | Slowaakse Republiek, Piešťany

Hallo het is hier alweer 19 graden, heerlijk dus. we kunne het ons niet voorstellen dat het thuis zo koud is.
Alweer te warme kleren mee genomen dus. als ik minder warem kleren meeneem is het natuurlijk weer fris tot koud. verleden jaar hebben we zelfs een paraplu gekocht want na de zoveelste bui op het koppie had ik er genoeg van...met een veregend hoofd om te lopen. nu dus braaf de plu ingepakt , maar niet nodig gehad.
Maargoed beter zo dan andersom.
Gister naar het andere eind van het eiland gelopen (het kuurgebeuren zit dus op een eiland) zo vel waren we nog nooit geweest, we; 8 km gelopen. dus gitseravond hadden de meesten van ons geen fut meer om naar beneden te gaan om een bak koffie te halen.
Het was weer prachtig weer en gauw hadden we meer last dan profijt van onze jassen. die snel uit getrokken en over de arm meegenomen.
Mooie foto's gemaakt en heelijk gelopen langs de Vah.maar we wisten niet van te voren hoe lang het zou zijn, dus we waren blij dat we in morevany (ik geloof dat je het zo schrijft, maar anders moeten Ypie en Rommy het maar even verbeteren, die hebben er oerslot van rekening een paar jaar terug in een hotel gezeten)
we hebben een plekj egevonden om koffie te drinken, nou Daar waren we wel aan toe... al heb ik maar een paar flesjes water genomen en de meesten een frisje.
het was zo'n dorps winkel/koffie/kroeg gebeuren.
heel grappig om te zien dat mensen er een fles fris en een borrel kopen, net als bij ons, dat als mensen op hun chinees eten wachten een biertje bestellen.
We zijn om 10uur weg gegaan van het hotel en waren weer terug om half een.
mooi op tijd voor het eten.
heerlijke wandeling en moe weer op bed gegaan na het eten, want slapen wil hier heel best. (al heb ik de gelegenheid genomen om te gaan lezen. heb "de vliegeraar" al bijna uit. En het leest vlotter als G ligt te slapen (op een of andere manier vlot dat beter)
s' middags bij Pavla op het dakteras gezeten met de meesten van de groep en daar een bakkie koffie gehaald.Met mooi uitzicht en een prachtige lucht.
zaterdag zijn we naar Koliba Upstairs geweest (koliba is zoiets als restaurant en daar zijn er dus meer van, maar deze is boven.)
we zijn over het kerkhof gelopen omdat we muziek hoorden van een klein blaaskapelletje. heel stemmig. Hte was allerheiligen en dan gedenkt iedereen hier de gestorvenen. het is heel bijzonder te zien dat men groet bloemstukken maar vooral ook heel veel kaarsen brandt op de zerken. en vooral bij nacht geeft dat een hele speciale sfeer.we hebben allemaal herrinneringen aan dierbaren n lopen dan even mijmerend over het kerkhof. en al zijn dit dan onbekenden voor ons, het is erg indrukwekkend.
daarna zijn we naar boven geklauterd en hebben een bakje koffie gedronken. en zijn bij donker weer naar beneden gegaan om al d elichtjes te bewonderen.
heel bijzonder.
Vandaag was er toring bij de modder...allles in rep en roer.
Ik heb geen zin om mijn programma helemaal om t keren dus heb ik de peloid.therapy maar gelaten voor wat het was/ het is best zwaar om te draaien en te bewegen met de handen in de modder, ik heb dan ook aardig last van mijn pols.
morgen weer vol goede moed verder.
We zijn almooi opweg om deze dag ook weer af te strepen.
en ik weet niet hoe het met Joukje gaat maar ik heb wel zin in een bak koffie, we zijn al weer een uurtje aan het tikken en de mannen zouden later het stadje in gaan dus dan zie we ze zometeen wel.
groeten uit een zonnig Piestany.
en bedankt voor alle kaartjes , die dit jaar zelfs binnen 3 dagen binnen komen en de kadootjes door deze en gene meegegeven.
doei
A


  • 03 November 2008 - 15:07

    Elza:

    Wat een verhaal en wat fijn dat jullie zo genieten. Alleheiligen wordt ook in Nederland gevierd maar alleen bij de Katholieken.
    En Halloween hebben jullie daar nog wat van gemerkt.
    Op het kerkhof en aan het eind van het eiland ben ik ook wel eens geweest , een hele tippel.
    Nog een paar dagen en het zit er weer op het is hier vochtig grauw weer.
    Geniet er nog maar even van. Groeten ELza.

  • 03 November 2008 - 21:23

    Tineke:

    Hallo Gaatse en Anneke,
    Dat was een heel lang verhaal.
    8 km lopen, dat is een eind.
    Het is hier geen 19 graden, het is hier wat triest weer. Kom net uit school.10 minutenavonden.
    Heb net met 12 ouders elk 10 minuten gepraat, dus ik ben nu uitgepraat.
    Ga nu eerst slapen.
    Welterusten Tineke

  • 04 November 2008 - 08:10

    Rommy:

    Hey Anneke,

    Heerlijk zulk weer he!! Nou kleed je voor de terugreis maar lekker warm aan, want ik vind het hier erg koud, wetterkald, bedoel ik dan, niks aan. het dorpje heet Morovany nad Vahom volgens mij en bij het kroegje/winkeltje ben ik met Ypie vaak langs gefiets, nogal een sutterig geval, maar ja, jullie vonden het erg goed, dus misschien is het wel opgeknapt!Super dat je 8 km kunt lopen, een heel eind! Fijn dat de kaarten er al zijn, Durk vertelde dat al. Nou Anneke veel sterkte en plezier voor de laatste dagen alvast een goede reis terug! Groetjes en liefs voor iedereen van Rommy

  • 04 November 2008 - 18:22

    Grytsje A:

    Hoi Anneke, Eindelijk heb ik ook door hoe ik jouw verhalen kan vinden.
    Meteen ff alles gelezen, klinkt positief allemaal.
    Het zs jubileum was super geslaagd, jammer dat je daar niet bij kon zijn, maar dat zij nu eenmaal zo. Veel suc6 deze laatste periode en groetjes van ons.
    Hendrik en Grytsje, doei

  • 05 November 2008 - 07:47

    Iris Je :

    Hoi Gaatse en Anneke,
    Heb net als Grytsje A. achter elkaar de al geschreven verhalen gelezen. Een heel werk!
    Zit nu op mijn werk en dat ga ik nu dan ook maar gauw doen.....werken.
    Nog veel plezier daar!
    Groetjes ook van Jentje en de kids

  • 05 November 2008 - 16:48

    Matty:

    He jongelui,

    Nog een paar daagjes dan kunnen we de verhalen weer live aanhoren. Geniet nog maar even van het mooie weer, want hier is het vrij koud en mistig. De jas kan echt wel aanblijven.
    Alvast een hele goede terugreis en tot snel.

    liefs,
    Matty

  • 06 November 2008 - 11:08

    Sjoerdtje:

    Hey Anneke en Gaatze,

    ook efkes een berichtje vanuit de Hoppemastate.
    Eindelijk de puf en moed opgevat om de laptop weer eens op te starten.
    Heb nog niet al jullie verhalen gelezen, maar dat komt nog wel. Ik hoop dat jullie daar naast de 'verplichtingen' van het kuren ook nog wat genieten. Je beer houdt me elke dag gezelschap bij het raam... ;) Ligt heerlijk op de poef en het kleine beertje gaat met me mee aan de rollator. Lopen gaat nog niet geweldig, maar ik zit nu regelmatig even op de hometrainer, dat gaat beter. Verder mag ik niet mopperen hoor!! Ook nog bedankt voor het welkom thuiskadootje! Je mem heeft het al gebracht, of had ik dat al gesmst..? Ik weet hetniet meer zo goed allemaal. Nog een paar goede dagen toegewenst daar en goede terugreis alvast! Dikke knuffel en God bless you! We bellen ok? Leafs, SJoerdtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Piešťany

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2009

de voorbereidingen zijn weer in gang gezet

09 November 2008

wer thùs

06 November 2008

het laatse verhaal uit Slowakije

03 November 2008

al weer warm

30 Oktober 2008

minder dan een week

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 68785

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 07 November 2015

slowakije again

06 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

6-10/26-10/2013

07 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

reisverslag

09 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Slowakije 2011

18 Oktober 2009 - 08 November 2009

slowakije 2009

19 Oktober 2008 - 09 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: