spiegelbad en zo - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu spiegelbad en zo - Reisverslag uit Piešťany, Slowaakse Republiek van annekezoodsma - WaarBenJij.nu

spiegelbad en zo

Blijf op de hoogte en volg

20 Oktober 2014 | Slowaakse Republiek, Piešťany

het is verànderd in het kuuroord! nooit gedacht dat dat zou kunnen, maar het is écht veranderd, en niet zomaar een nieuw gordijntje of zo, nee, helemaal modern opgebouwd met kabines met schuifdeurtjes bij het spiegelbad, wàt zeg ik spiegelbad?spiegelbáden! ja er zijn tegenwoordig twee...eentje met de temp 36/37 graden en de andere 38/39....volgend jaar wordt dit hotel waarschijnlijk op de schop genomen... dus gedaan met de 70er jaren bergmeubels en meer van die oude meuk...zo zullen de prijzen ook vast aangepast worden :).
maar voor nu hebben we nog de oude vertrouwde kamers met het grijze/gevlekte, vieze tapijt. :) Dus niet alles is veranderd...nog niet...iig.
vanmorgen dus naar het spiegelbad, even wennen, want nu de boel verbouwd is hebben ze de nummering veranderd, niet logies, maar dat was het al nooit. maar wel ànders. dus wel even opletten geblazen.
helaas is het vele oefenen wat in het voren thuis deed qua lopen op ene of andere manier weg ge ebt... maw, lopen is weer prut... voetjes die protesteren , maar we maken het beste er van natuurlijk.
dus ik ben vandaag maar even het hotel niet uit.
de mannen zijn een rondleiding aan het doen over het kuureiland,, zo ik heb begrepen van 2 uur, dat was me iets te veel van het goede.
dus na mijn gym in het water vanmiddag ben ik het bed in gedoken en het de slaap ingehaald die vanacht weg bleef.
morgen weer om 8 uur aantreden, dus ik moet weer vroeg op weg, ik heb meer tijd nodig om op de kuur te komen dan G. die kan met 5 minuten nog op tijd zijn.
ik heb gister met Alie Piëstany onveilig gemaakt, en ik heb schapenwollen sloffen gekocht, heerlijk warm. *U* niet flateus, maar dat draag ik al jaren niet meer.LOL.
iedereen die m'n berichtjes volgt en hier kunde heeft, jullie moeten allemaal de groeten hebben ;) van allemaal...( Zo heb ik tenminste niemand vergeten)
Magda staat nog in de koffiecorner bij het afspraken buro de dokters zitten nu op "3" waar de sluipweg was om van het hotel bij inhalagie langs op de kuurgang te komen. ben je echt nieuwsgierig, kijk dan even op de site, daar staan filmpjes op heb ik gehoord...( ook nog niet zelf gezien)
de eetschuur is Praag /berlin ( voor de insiders) en ook het zelfde personeel loopt er nog rond.
internet moet nu voor wordne betaald, tenzij je je eigen noteboekje mee hebt natuurlijk ;) dus het is er in jaren zo rustig niet geweest in dat hok.
helaas kan ik dat niet van de hal zeggen ( waar ik nu zit) .
de radio met "rustgevende" muziek staat tegenwoordig ook overal aan te jengelen. helaas , want het lijkt wel of steeds het zelfde "bandje"wordt gespeeld..... ik ben nog van de bandjes tijd :)
zo, dat was de update van vandaag.
o ja, moet er wel bij vertellen dat het eten beter is gewiorden, er zit meer smaak aan.
is niet tot gort gekookt , al zijn de gekookte eieren nog steeds blauw, maar dat kan ook moeilijk annders, ze garen door in de bakken :)
G had een rot programma vanmorgen, was na tienen wel klaar maar kon eigenlijk geen tijd vinden om te ontbijten. nou hebben we heus wel wat op kamer hoor, voordat iedereen medelijden krijgt ;).
fijne dag allemaal, groetjes van ons

  • 20 Oktober 2014 - 19:40

    Elzaharlingen:

    Hoi hoi, wel leuk dat er eens iets nieuws en anders is, dan andere jaren.
    Rustig aan met je pootjes.
    De ergotherapeut had nog nooit van Piestany gehoord heb ik vandaag even over verteld.
    Krijg nieuwe spalken met een duimstukje en ze moeten naar twee vingers kijken die niet deugen.
    Ja en ik krijg na 20 jaar een nieuwe trippelstoel.
    Wel een gedoe om daar steeds voor naar Leeuwarden te moeten maar je ben ik er ook even uit.
    Met de sampler gaat het goed ga bijna aan het dubbelen.
    11 november ga ik met Elske en Regien naar het quiltershuske voor een workshop machinaal quilten.
    Ook beter voor mijn handen.
    Verder bezig met vingerpopjes voor de meisje, pieten, sint en het paard.
    Moet af voordat de oude man Nederland binnenkomt.
    Voor Jasmijn wil ik wat anders maken waar ze mee spelen kan.
    Het haken van de omslagdoek wil niet echt vlotten snap het nog niet zo goed maar dat komt vast wel.
    Het weer is hier nu slecht, harde wind en regen. En een stuk kouder.
    Rustig aan en geniet van alles wat wel leuk is.
    Hoeveel kilo ben je inmiddels kwijt. Staat het nog steeds op je papieren dat je veel kilo's kwijt moet of krijg je een compliment. Groetjes ook aan iedereen en zet hem op.

  • 20 Oktober 2014 - 20:24

    Iris:

    JA. gevonden. Neem je rust Anneke en hopelijk herstellen je voetjes weef snel km zo toch lekker wat te kunnen lopen. Xxx

  • 20 Oktober 2014 - 22:48

    Tineke Z:

    Hoi Gaatse en Anneke,
    Dus ze hebben daar eindelijk wat vernieuwingen doorgevoerd, nu de vloerbedekking van de
    kamers ook nog even. Dat lijkt me helemaal niet fris.
    Fijn dat het eten ook wat meer smaak heeft. Thuis maar weer zacht gekookte eitjes maken.
    En de zere voetjes maar lekker in de schapenwollen sloffen.
    Het begint hier nu echt herfst te worden. Ben vandaag nog op de fiets naar mijn werk geweest.
    maar voor morgen voorspellen ze harde wind en regen dus dan zal ik wel voor het autootje kiezen.
    Dick en Wietske en de kinderen zijn ook weer terug van vakantie. Ze hebben het nog mooi getroffen
    met het weer.
    Ik hoor goede berichten over Siepy. Mijn moeder was aan het bellen met Anneke haar moeder, en
    natuurlijk moest ik even weten hoe het met Siepy was. Ik heb hem nog niet opgezocht, maar dat komt nog. Hij schijnt hele goede maatjes met Rinze te zijn, want die heeft hem vis gevoerd. Ik denk dat Siepy niet meer terug wil. Ja pas over drie weken. Hij zal wel aardig groeien denk ik.
    Nou de groetjes en hou jullie taai daar. De eerste 2 nachten zijn al weer om. Tineke Z

  • 21 Oktober 2014 - 12:09

    Rommy:

    Hey Anneke,

    Wat een leuk verslag, zo ben ik weer helemaal bij. Ik zie je al zitten met de schaapjes om je zere pootjes, lekker warm. Het is dat ik allergisch ben voor wol, maar anders.... Zoals de anderen voor mij al schreven het weer is hier slecht, maar ja wat wil je ook het is al bijna november. Fijn dat het eten vooruit gegaan is qua smaak, maar je kunt kiezen toch. Zolang er maar geen slakjes in de sla zitten is het best te doen lijkt me. Staan de pizza en pannenkoeken ook nog op het menu? Met de eetschuur ben ik niet bekend. Is die in het hotel? Nog nooit van gehoord, dus zeker na mijn tijd. Jammer! Is Tosca er ook nog? Dat vond ik altijd Supergezellig! Met de mannen ook alles goed? Eerst maar rustig aan met de voetjes, want je moet nog een paar weekjes he. Het dorp blijft wel op je wachten!
    He, groetjes weer terug aan iedereen! Dikke tut van mij, ook voor D. En G.
    Liefs van Romeo

  • 21 Oktober 2014 - 16:48

    Geke:

    Hallo daar,

    Ik heb jullie adres van Tineke doorgekregen en kan nu ook jouw verslag volgen.
    Ik hoorde al dat jullie gelukkig een voorspoedige heenreis hebben gehad, maar wel heel vermoeiend als je geen oog dicht gedaan hebt. Hopelijk kun je nu weer wat bijkomen ondanks alle beproevingen die je moet ondergaan. Dus inderdaad maar lekker rustig aan doen en zeker met je zere voeten.
    Fijn dat er toch wat veranderingen zijn in interieur en eten.
    We hopen dat jullie ondanks alles toch ook nog wat kunnen genieten. Nou veel succes!!

    Groeten uit Leons

  • 21 Oktober 2014 - 21:10

    Anneke Rozema:

    Hè Anneke
    Leuk om je verslagen te lezen !
    Blijf ik helemaal bij Erg blij met jou
    Apps Groetjes en geniet van jullie kuren
    Ook voor Gaatze !!
    Grt Anneke R

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Piešťany

6-10/26-10/2013

here we go again....

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2015

weer een jaar verder

09 November 2014

weer thuis

07 November 2014

sjoep

05 November 2014

laatste loodjes

03 November 2014

laatsete week

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 68828

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 07 November 2015

slowakije again

06 Oktober 2013 - 26 Oktober 2013

6-10/26-10/2013

07 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

reisverslag

09 Oktober 2011 - 29 Oktober 2011

Slowakije 2011

18 Oktober 2009 - 08 November 2009

slowakije 2009

19 Oktober 2008 - 09 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: